Telefono-iruzurrak, iruzurrezko deiak


Ezagutu nola detektatu eta nola jokatu behar den telefono-iruzurren aurrean.
Iruzur tradizionalek bilakaera izan dute aro digitalarekin, eta "vishing" a da ohikoenetako bat. Telefono bidezko iruzur mota horretan, zibergaizkileek Iberdrolaren edo konpainiako merkaturatzaile baten plantak egiten dituzte bezeroak engainatzeko eta haien informazio pertsonala eta finantzarioa lortzeko. Horretarako, estrategia faltsuak erabiltzen dituzte, hala nola energia-kontratuaren aldaketei buruzko alerta faltsuak, existitzen ez diren eskaintzak edo hornidura-mozketen mehatxuak, presioa sortzeko eta datu sentikorrak lortzeko.
Iruzurraz gain, iruzur hauek ondorio larriak izan ditzakete, hala nola, identitate lapurreta, banku-kontuetara baimenik gabe sartzea edo kontratatutako zerbitzuetan iruzurrezko aldaketak. Tranpa mota hauetan ez erortzeko, ezinbestekoa da abisu-seinaleak ezagutzea eta dei susmagarriak jasotzean neurriak hartzea.
Nola antzeman iruzurrezko telefono-dei bat?
Iruzurrezko deiek eredu komunak jarraitu ohi dituzte biktimak engainatzeko. Hauek dira arreta jarri behar diezun alerta-seinaleetako batzuk:
Ustekabeko deia
Aldez aurretik abisatu gabe eta informaziorik eskatu gabe edo eskaintzak jasotzea onartu gabe jartzen dira harremanetan.
Gardentasun falta
Deian ez da identifikatzen zein enpresatatik jartzen den harremanetan, eta ez du informazio egiaztagarririk ematen.
Mezu alarmistak
Zure kontratuan premiazko aldaketak egiteko mehatxua egiten dute edo deskontu erakargarriegiak eskaintzen dituzte..
Azkar jarduteko presioa
Informazioa egiaztatzeko astirik izan gabe berehala erabakiak hartzeko eskatzen dute.
Datu sentikorrak eskatzea
Banku-informazioa, datu pertsonal sentikorrak edo segurtasun-kodeak eskatzen dituzte, hainbat aitzakiarekin.
Ildo horretan, ohiko iruzurretako bat dei bikoitzaren telefono-iruzurra da. Lehenik eta behin, iruzurgileak zurekin harremanetan jartzen dira zure energia-konpainiaren izenean, Iberdrolaren izenean, eta zure kontratuan edo tarifetan izan daitezkeen aldaketen berri ematen dizute. Ondoren, bigarren dei batean, zure mugikorrera iristen den segurtasun-kode bat eskatzen dizute. Ematen badiezu, zure kontuetan sartu eta iruzurrezko mugimenduak egin ditzakete. Tranpan ez erortzeko, ez fidatu dei susmagarriez, eskegi eta erantzun zuzenean gure kanal ofizialen bidez.
Zer egin telefono-iruzur baten biktima izan bazara?
Telefono-iruzur batean erori bazara eta informazio pertsonala eman baduzu edo iruzurrezko ordainketa bat egin baduzu, azkar jardun kalteak minimizatzeko. Hauek dira jarraitu beharreko funtsezko urratsak:

Iruzurra saihesteko gure aholkuak
Zure segurtasuna are gehiago indartzeko...

Kontuan izan Iberdrola España enpresak edo banketxeek 30 egun lehenago jakinarazi behar dutela, idatziz, tarifen edozein aldaketa. Abisu horiek kanal ofizialen bidez eta idatzizko komunikazioen bidez egiten dira. Inoiz ez dizugu deituko datu pertsonalak edo sarbide-kodeak eskatzeko.
Nola babesten zaitu Iberdrola Españak?
Iberdrola Españan zure kudeaketak, kontratazioak eta ordainketak babesten ditugu. Informazio pertsonala behar badugu, lehenago jarriko gara zurekin harremanetan informazioa lortzeko..
Segurtasuna
Sarbide blindatua
Pasahitz sendoen bidezko babesa eta egiaztapen bikoitza funtsezko prozesuetan.
Bermea
Ordainketa seguruak
Transakzio seguruak bermatzeko PSD2 protokoloa betetzen dugu.
Fidagarritasuna
Zure infoa babestuko dugu.
Inoiz ez dizugu datu pribaturik eskatuko posta elektronikoz, SMS bidez, WhatsApp bidez edo dei baten bidez.
Prebentzioa
Zibersegurtasuna
Gure sistemen eta hornitzaileen segurtasuna gainbegiratzen dugu.