• Salta al contigut
  • Llars
  • Negocis
  • Comunitats
  • Grans Clients
  • Smart Cities
  • Compromis
    • Castellano
    • Euskara
    • Català
    • English
Área de Clientes
Logotip Iberdrola
      • Compromisos que ens mouen
        • Esport practicat per elles
      • Colabora junto a Iberdrola
        • Premis Iberdrola Supera
        • Junts contra el càncer
        • Participa
      • Descobreix molt més
        • Ciberseguretat
        • Frau
        • Llenguatge Clar
        • Afectats DANA
        • Persones Grans
        • Atenció Client
        • Más Iberdrola
      • Articles per categories
        • Iberdrola
        • Llum
        • Gas
        • Autoconsum
        • Estalvi energètic
        • Sostenibilitat
        • Transport elèctric
        • Veure tot
Compromis
  • Llars
  • Negocis
  • Comunitats
  • Grans Clients
  • Smart Cities
  • Compromis
    • Castellano
    • Euskara
    • Català
    • English
Área de Clientes

¡Nuevo Buscador Inteligente Activado!

Nuestro buscador aprende y mejora continuamente para ofrecerte resultados más precisos y relevantes.

Beta
Buscar

Con nuestro Buscador, encontrarás lo que buscas. Gracias a su mejora continua, te ofrecemos los resultados más precisos y relevantes

Sistema Arbitral de Consum

  • Arbitraje de consum
  • Què és?
  • Tipus de reclamacions
  • Tramitació

Arbitraje de consum

ADHESIÓ AL SISTEMA ARBITRAL DE CONSUM A ESCALA NACIONAL

IBERDROLA CLIENTES, SAU està adherida al Sistema Arbitral de Consum en tot Espanya a través de les Juntes Arbitrals Autonòmiques per a la resolució de possibles conflictes amb els seus clients, en els temes que són responsabilitat de l'empresa comercialitzadora.

​

Què és?

El Sistema Arbitral del Consum és el procediment disponible per resoldre els conflictes i les reclamacions que sorgeixen en les relacions entre consumidors i empreses. És extrajudicial, voluntari, gratuït, senzill i ràpid.

A través del Sistema Arbitral de Consum, les parts voluntàriament encarreguen a un òrgan arbitral, que actua amb imparcialitat, independència i confidencialitat, la decisió sobre el conflicte sorgit entre elles.

Aquesta decisió és vinculant per a totes dues parts i té la mateixa eficàcia que una sentència judicial.

Tipus de reclamacions

QUINES RECLAMACIONS ES PODEN RESOLDRE A TRAVÉS DEL SISTEMA ARBITRAL DE CONSUM?

Poden sotmetre a l'arbitratge els conflictes que sorgeixin per reclamacions plantejades per consumidors o usuaris titulars d'un contracte de subministrament d'electricitat, gas i altres productes i serveis amb IBERDROLA CLIENTES, SAU, en els casos següents:

  • Si s'ha tramitat ja una reclamació davant el servei d'Atenció al Client d'IBERDROLA CLIENTES, SAU i la resposta no ha satisfet les expectatives del client o s'ha superat el termini de 30 dies per rebre resposta.

  • Si la discrepància és exclusivament sobre assumptes de responsabilitat de l'empresa comercialitzadora: atenció personal, contractació, facturació i cobrament.

  • En queden expressament exclosos els assumptes la responsabilitat dels quals correspon a les empreses distribuïdores: extensió de xarxa, concessió d'accessos a la xarxa, mesura, lectura, inspecció, qualitat de subministrament, incloent-hi la continuïtat o la interrupció del subministrament i els possibles danys causats per incidències en la xarxa elèctrica.

No es poden sotmetre a arbitratge els assumptes que exclou la llei:

  • Les qüestions sobre les quals hi hagi resolució judicial ferma i definitiva.

  • Aquelles en què les parts no tinguin poder de disposició.

  • Qüestions en les quals, segons la legislació vigent, hagi d'intervenir el Ministeri Fiscal.

  • Quan concorri intoxicació, lesió o mort o hi hagi indicis racionals de delicte.

  • La responsabilitat civil per danys i perjudicis directament derivada d'intoxicació, lesió, mort o de fets en què hi hagi indicis racionals d'infracció penal.

Tramitació

COM ES TRAMITA EL PROCEDIMENT ARBITRAL?

 

El procediment s'inicia amb la formalització d'una sol·licitud d'arbitratge, que es pot presentar a la Junta Arbitral de Consum Autonòmica corresponent, directament o a través d'una associació de consumidors.

 

 

Un cop rebuda la sol·licitud, es comprova que reuneix els requisits exigits legalment i que la reclamació es pot resoldre a través del Sistema Arbitral de Consum.

 

 

Com a primer pas, la Junta Arbitral de Consum intentarà que les parts arribin a un acord sense necessitat que hi intervinguin els àrbitres. És el que es coneix com a mediació.

 

 

La majoria dels casos es resolen en aquesta fase, però si no s'arriba a un acord, l'àrbitre procedeix a l'arbitratge, el qual finalitza amb un laude que equival a una sentència judicial i resol el conflicte.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
Ajuda
  • Atención al cliente
  • 900 225 235
  • 94 646 01 25
  • 91 919 52 73
  • clientes@tuiberdrola.es
  • Whatsapp
Informació útil
  • Nuestra App
  • Factura Electrónica
  • Alta Luz
  • Alta Gas
Tarifa Llum
  • Pla Online
  • Comparador de Planes
  • Comparador Factures
  • Precio de la luz hoy
Tarifa Gas
  • Plan Gas Hogar
  • Plan Gas Segunda Vivienda
Mobilitat Elèctrica
  • Puntos de Recarga
Solar
  • Plan Solar
  • Simulador Placas Solares
  • Comunidades Solares
  • Solar Cloud
  • I + Repair Solar
  • I + Check Solar
  • I + Pack Solar
T'interessa
  • Consejos Luz
  • Consejos Gas
  • Autoconsumo
  • Ahorro Energético
  • Transporte Eléctrico
  • Sostenibilidad
  • Iberdrola
  • Atención al cliente
  • 900 225 235
  • 94 646 01 25
  • 91 919 52 73
  • clientes@tuiberdrola.es
  • Whatsapp
  • Nuestra App
  • Factura Electrónica
  • Alta Luz
  • Alta Gas
  • Pla Online
  • Comparador de Planes
  • Comparador Factures
  • Precio de la luz hoy
  • Plan Gas Hogar
  • Plan Gas Segunda Vivienda
  • Puntos de Recarga
  • Plan Solar
  • Simulador Placas Solares
  • Comunidades Solares
  • Solar Cloud
  • I + Repair Solar
  • I + Check Solar
  • I + Pack Solar
  • Consejos Luz
  • Consejos Gas
  • Autoconsumo
  • Ahorro Energético
  • Transporte Eléctrico
  • Sostenibilidad
  • Iberdrola
Descarga la App Iberdrola Clientes
    Mapa web Informació legal i Política de cookies Política de privadesa Configuració de galetes Seguridad de la información Accessibilitat Com ser col·laborador? Canal de denúncies Iberdrola.com
© 2025 Iberdrola Clientes S.A.U.